Wibra

Slim leren vanaf de eerste werkdag

E-learning | animatie | Onboarding, Producttraining

Groei vraagt om goed ingewerkt personeel

Wibra is een snelgroeiende retail organisatie. Er komen continu nieuwe medewerkers bij, zowel in de winkels als in het distributiecentrum. Om deze collega’s goed en snel in te werken, wil Wibra investeren in doelgerichte en toegankelijke leeroplossingen. Maar hoe zorg je ervoor dat logistieke medewerkers veilig en efficiënt kunnen werken? En dat winkelmedewerkers beschikken over de juiste kennis van het exclusieve schoonmaakmerk Dasty?

Praktijkgericht leren met herkenbare content en interactie

In samenwerking met de Subject Matter Experts van Wibra ontwikkelden we een driedelige onboarding voor nieuwe medewerkers van het distributiecentrum. De modules over huisregels, veiligheid en werkinstructies zijn opgebouwd in de herkenbare look & feel van Wibra, gecombineerd met hun eigen beeldmateriaal. Zo ontstaat vanaf het eerste moment een gevoel van betrokkenheid en herkenning.  

De leerinhoud is duidelijk, praktisch en afgestemd op de dagelijkse werkomgeving van logistieke medewerkers. Daardoor raken deze medewerkers snel vertrouwd met de veiligheidsrichtlijnen en verwachtingen van Wibra. 

Praktijkgericht leren met herkenbare content en interactie

In samenwerking met de Subject Matter Experts van Wibra ontwikkelden we een driedelige onboarding voor nieuwe medewerkers van het distributiecentrum. De modules over huisregels, veiligheid en werkinstructies zijn opgebouwd in de herkenbare look & feel van Wibra, gecombineerd met hun eigen beeldmateriaal. Zo ontstaat vanaf het eerste moment een gevoel van betrokkenheid en herkenning.  

De leerinhoud is duidelijk, praktisch en afgestemd op de dagelijkse werkomgeving van logistieke medewerkers. Daardoor raken deze medewerkers snel vertrouwd met de veiligheidsrichtlijnen en verwachtingen van Wibra.

Serious game over Dasty

Voor verkoopmedewerkers in de winkels ontwikkelden we een serious game rond Wibra’s schoonmaakmerk Dasty. Het assortiment bestaat uit tientallen verschillende producten, elk met een herkenbare kleur en toepassing.  

De serious game start met een animatievideo die het merkverhaal van Dasty en Wibra tot leven brengt. Daarna volgen speelse opdrachten die kleurassociaties activeren, zo staat blauw bijvoorbeeld voor toiletschoonmaak. Dankzij deze interactieve benadering onthouden medewerkers de productkennis beter en wordt deze makkelijker toegepast op de werkvloer.

Nieuwsgierig geworden?

Bekijk meer cases en ontdek hoe wij impact maken met leren en ontwikkelen.

Kennismaken?

Kennismaken?

Wil jij samen met ons werken aan een een uniek leerproduct? Of ben jij benieuwd welke vorm van leren past bij jouw leervraag? Of heb je gewoon zin in koffie? Wij gaan graag met jou in gesprek!

Telefoon: 024 – 303 03 71

E-mail: info@ldfabriek.nl