E-learning | animatie | Onboarding, Producttraining
Slim leren vanaf de eerste werkdag
E-learning | animatie
Onboarding | Producttraining
Wibra is een snelgroeiende retail organisatie. Er komen continu nieuwe medewerkers bij, zowel in de winkels als in het distributiecentrum. Om deze collega’s goed en snel in te werken, wil Wibra investeren in doelgerichte en toegankelijke leeroplossingen. Maar hoe zorg je ervoor dat logistieke medewerkers veilig en efficiënt kunnen werken? En dat winkelmedewerkers beschikken over de juiste kennis van het exclusieve schoonmaakmerk Dasty?
In samenwerking met de Subject Matter Experts van Wibra ontwikkelden we een driedelige onboarding voor nieuwe medewerkers van het distributiecentrum. De modules over huisregels, veiligheid en werkinstructies zijn opgebouwd in de herkenbare look & feel van Wibra, gecombineerd met hun eigen beeldmateriaal. Zo ontstaat vanaf het eerste moment een gevoel van betrokkenheid en herkenning.
De leerinhoud is duidelijk, praktisch en afgestemd op de dagelijkse werkomgeving van logistieke medewerkers. Daardoor raken deze medewerkers snel vertrouwd met de veiligheidsrichtlijnen en verwachtingen van Wibra.
In samenwerking met de Subject Matter Experts van Wibra ontwikkelden we een driedelige onboarding voor nieuwe medewerkers van het distributiecentrum. De modules over huisregels, veiligheid en werkinstructies zijn opgebouwd in de herkenbare look & feel van Wibra, gecombineerd met hun eigen beeldmateriaal. Zo ontstaat vanaf het eerste moment een gevoel van betrokkenheid en herkenning.
De leerinhoud is duidelijk, praktisch en afgestemd op de dagelijkse werkomgeving van logistieke medewerkers. Daardoor raken deze medewerkers snel vertrouwd met de veiligheidsrichtlijnen en verwachtingen van Wibra.
Voor verkoopmedewerkers in de winkels ontwikkelden we een serious game rond Wibra’s schoonmaakmerk Dasty. Het assortiment bestaat uit tientallen verschillende producten, elk met een herkenbare kleur en toepassing.
De serious game start met een animatievideo die het merkverhaal van Dasty en Wibra tot leven brengt. Daarna volgen speelse opdrachten die kleurassociaties activeren, zo staat blauw bijvoorbeeld voor toiletschoonmaak. Dankzij deze interactieve benadering onthouden medewerkers de productkennis beter en wordt deze makkelijker toegepast op de werkvloer.
De onboardingmodules zorgen ervoor dat nieuwe logistieke medewerkers snel vertrouwd raken met hun werkomgeving, veilig kunnen werken en op elkaars verantwoordelijkheid kunnen vertrouwen. In de winkels vergroot de serious game het zelfvertrouwen en de productkennis van verkoopmedewerkers, waardoor zij hun klanten direct effectief kunnen helpen.
Beide leeroplossingen versterken naast kennis, ook merkbeleving. Door te kiezen voor herkenbaarheid, visuele content en interactie sluit de aanpak aan bij de praktijk van Wibra. Of dat nu in het distributiecentrum is, of op de winkelvloer.
Bekijk meer cases en ontdek hoe wij impact maken met leren en ontwikkelen.
Wil jij samen met ons werken aan een een uniek leerproduct? Of ben jij benieuwd welke vorm van leren past bij jouw leervraag? Of heb je gewoon zin in koffie? Wij gaan graag met jou in gesprek!
Telefoon: 024 – 303 03 71
E-mail: info@ldfabriek.nl
Wil jij samen met ons werken aan een een uniek leerproduct? Of ben jij benieuwd welke vorm van leren past bij jouw leervraag? Of heb je gewoon zin in koffie? Wij gaan graag met jou in gesprek!
Telefoon: 024 – 303 03 71
E-mail: info@ldfabriek.nl